ALDRI prøv dette hjemme (tannbleking edition)

3 feb

Dette er historien om hvordan jeg holdt på å dø.. Kanskje ikke dø helt, men. I hvertfall historien om hvordan jeg fikk veldig veldig vondt. Jeg kaller den min review om Crest Whitestrips 2 hour express. Ja, jeg har prøvd den, Nei jeg anbefaler den ikke.

Jeg bestilte mitt eksemplar fra ebay. Etter et godt knippe youtube-bloggemennesker fra det store utland anbefalte meg at jeg absolutt burde prøve. Jeg begynte da og tenke at jeg hadde fryktelig gule tenner. Og gulere ble de hver eneste dag, følte jeg. Også plutselig bestilte jeg disse Crest Whitestrips 2 hour express. Fordi de skal gi deg hvitere tenner på to timer. Kult ait? Bare TO timer. Selve greia er ganske enkel. Man skal putte to sånne plaststrimler på tenna med bleking på. Så skal du brette kanten rundt, så den kommer på baksiden. Så begynner det og skumme og boble litt inni plasten, og sånn skal du gå uten og drikke og spise på to timer. Hey, jeg synes DET var vanskelig nok. For Irmelin fikk så veldig lyst på kaffe.. MENS hun bleka tenna. Skjønner du eller? Jeg har jo svarte tenner, nesten. Jeg som drikker sånn to kanner kaffe om dagen.

Og etter at jeg tok av disse greiene, synes jeg at jeg hadde Kjempefine, Kjempehvite deilige tenner. Perlerad!

Og SÅ! Så… Begynte det å gjøre veldig vondt i tennene. Jeg visste ikke at det gikk an en gang jeg. Og i følge internett er det porene i tennene som tar opp denne sterke, giftige blekingen, og det kan gjøre skikkelig vondt, fordi det kommer rett inn på nervene inni tenna. Men HEI! Tenner har da ikke porer? Ikke mine tenner i allefall.

Men det hjalp ikke. For jeg hadde kjempevondt i hele munnen i nøyaktig 27 timer. Jeg måtte gå og legge meg fordi det var så vondt. Og jeg tror til og med at jeg gråt litt :/ Så jeg anbefaler virkelig ikke Crest Whitestrips 2 hour express til noen, som er glad i munnen sin. Altså, dette skjer visstnok ikke med alle. Noen opplever det Crest beskriver som: Light tooth sensitivity. Skeptisk. Men tenna ble veldig fine.

Her er meg, som prøver å ta bilde av de fine tenna mine:

(jada, jeg vet det blir mye webkamerabilder.. Men det er bare så mye lettere enn å stå og ta bilde av seg selv)

Uansett hvor fine de ble, så er det egentlig ikke verdt det. Om jeg skal gjøre det flere ganger, velger jeg nok noe annet. Crest har forresten også en whitening toothpaste og mange andre whitestrips som ikke gjør det her med tenna dine. Dessuten skal man ha de på i 20 minutter, over flere dager i steden for to timer på en dag.

Nå drikker jeg vin, for å få tilbake de misfarga tenna jeg hadde.. Neida. Eller, jo jeg drikker vin. Men mest fordi det er godt

3 kommentar to “ALDRI prøv dette hjemme (tannbleking edition)”

  1. Shinobu februar 3, 2012 kl. 23:02 #

    Du viste ikke hvordan tenna dine så ut FØR du starta da.
    Jeg fikk nesten lyst til å prøve til tross for smertene..

    • glassmanet februar 3, 2012 kl. 23:24 #

      Nei, jeg glemte å ta noe «før» bilde. Men jeg tenker at det lysna sånn 4 nyanser kanskje. Så, resultatet ble bra. Men det var noe inni helvette vondt.. På meg hvertfall

      • nobushinobu februar 5, 2012 kl. 00:56 #

        sikkert individuelt.men bra det funka i alle fall,at ikke det var bare waste

Legg igjen en kommentar